خانه / مدیریت / 10 ویژگی دوم کارآفرینان موفق

10 ویژگی دوم کارآفرینان موفق

11. یک تیم کاری درجه یک بسازید

تیم درجه یک

هیچ کسی نمی‌تواند به تنهایی یک کسب‌وکار موفق راه بیاندازد. این کار نیازمند تیمی است که به اندازه‌ی شما به کسب‌و‌کار و موفقیت آن متعهد باشد. تیم کاری شما ممکن است شامل اعضای خانواده، دوستان، تامین‌کنندگان، متحدان تجاری، کارمندان، پیمانکاران، شرکای تجاری و صنعتی، دولت محلی و مجامع مختلف باشند. مطمئنا مهم‌ترین اعضای این تیم، مشتریان شما خواهند بود. هرکسی یا همه‌ی اعضای تیم ممکن است نظری درباره‌ی نحوه‌ی فعالیت کسب‌و‌کار شما داشته باشند و در آینده‌ی آن سهیم باشند.

 

۱۲. خود را به عنوان یک کارشناس مطرح نمایید

کارشناس

وقتی با مشکلی رو به رو می‌شوید، آیا تنها به دنبال توصیه‌‌ی کسی هستید یا می‌خواهید کارشناسی در آن زمینه کنار خود داشته باشید تا به شما در حل آن مشکل کمک کند؟ پاسخ آن مشخص است، شما در پی صحیح‌ترین اطلاعات و بهترین مساعدت هستید. پس طبیعی است که به دنبال یک کارشناس برای حل مشکل خود بگردید. وقتی مخزن آب گرم خانه‌ی‌ شما آب می‌دهد به یک لوله‌کش زنگ می‌زنید، وقتی می‌خواهید خانه‌ی خود را بفروشید، نزد یک مشاور املاک می‌روید یا وقتی دندان‌درد دارید، به دندانپزشک مراجعه می‌کنید. پس طبیعتا هرچه شما بیشتر در کسب‌و‌کار خود ماهر و خبره شوید، افراد بیشتری به خاطر مهارت شما در پی شما خواهند آمد و درنتیجه فرصت‌های بیشتری برای فروش محصول یا ارائه ی خدمات ایجاد می‌شود. در نتیجه، شناخته شدن به عنوان یک کارشناس روشی دیگر برای پیشرفت در کسب‌و‌کار جدید است منتها در جهت معکوس. یعنی به جای یافتن افراد جدید و باصلاحیت برای فروش محصول، این دیگران هستند که به خاطر تخصصتان به شما مراجعه می‌کنند.

۱۳. مزیت رقابتی ایجاد کنید

مزیت رقابتی

کسب‌و‌کار خانگی باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد داشته باشد. این تنها روش دقیق و مفصل برای پرسیدن این سوال است: «چرا مشتریان برای تجارت یا خرید محصولات و خدمات به جای رقبا به شما روی می‌آورند؟» به عبارت دیگر، چه جنبه یا جنبه‌هایی کسب‌و‌کار شما را از رقیبتان متمایز می‌کند؟ خدمات بهتر، گارانتی طولانی‌تر، انتخاب بهتر، مدت زمان خدمات‌رسانی بیشتر، گزینه‌های پرداختی انعطاف‌پذیرتر، شرایط داد‌و‌ستد و بازگشت سرمایه‌ی بهتر یا ترکیبی از این‌ها

۱۴. روی خود سرمایه‌گذاری کنید

سرمایه‌گذاری روی خود

کارآفرینان برتر کتاب‌ها، مجلات، گزارش‌ها، خبرنامه‌ها، وبسایت ها و نشریات صنعت را در زمینه کسب‌و‌کار و بازاریابی مطالعه می‌کنند با علم بر اینکه این منابع شناخت آنها را از کارکرد و مهارت‌های بازاریابی و کسب‌و‌کار ارتقا می‌دهد. آنها به باشگاه‌ها و اتحادیه‌های کسب‌وکار خود ملحق می‌شوند و به شبکه‌ی تاجران ماهر می‌پیوندند تا رازهای موفقت را بیاموزند و بتواند اهداف خود را تبیین نمایند. کارآفرینان برتر در سیمنارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کسب‌و‌کار و بازاریابی شرکت می‌کنند با اینکه به بعضی از مباحث مربوط به این رویدادها تسلط کامل دارند. آنها به این دلیل به چنین فعالیت‌های می‌پردازند که می‌دانند آموزش، یک فرایند مستمر است. معمولا راه‌هایی برای انجام کار بهتر در زمان و تلاش کمتر وجود دارد. خلاصه اینکه، کارآفرینان برتر هرگز از سرمایه‌گذاری بر روی قوی‌ترین، موثرترین و بهترین ابزارهای کسب‌و‌کار و بازاریابی که در اختیار دارند دست نمی‌کشند.

۱۵. در دسترس باشید

در دسترس بودن

ما در عصری زندگی می‌کنیم که همگی انتظار داریم ناهار فست‌فود ما در عرض چند دقیقه مهیا شود، لباس‌هایمان در همان روز برای تحویل از خشک‌شویی آماده باشد، پول درخواستی ما در دستگاه خودپرداز وجود داشته باشد و پیتزایمان تا ۳۰ دقیقه‌ی دیگر به دستمان برسد وگرنه باید رایگان حساب شود. در نتیجه‌ی چنین الگوهایی که روز به روز در حال گسترش هستند، شما باید بدون توجه به کسب‌و‌کار خانگی که راه انداخته‌اید، شرایط را برای افراد تا حد امکان ساده کنید.

شما باید همیشه از این حقیقت آگاهی داشته باشید که مشتریان سخت کار و تلاش می‌کنند تا پولی را که بابت زحماتشان دریافت کرده اند، به شما بدهند. حالا نوبت شماست. ساده کردن کار برای مشتریان یعنی اینکه شما باید در دسترس باشید و درباره‌ی محصولات و خدمات خود کاملا مطلع باشید. شما باید بتوانید کالای موردنیاز مشتری را به موقع فراهم آورید.

۱۶. برای خود حسنِ شهرت به جای بگذارید

حسن شهرت

بی هیچ چون و چرایی شهرتِ خوب یکی از ملموس‌ترین و قابل عرضه‌ترین دارایی یک صاحب کسب‌و‌کار است. کسب حسنِ شهرت کار ساده‌ای نیست؛ شهرت چیزی است که می‌توانید با ارج نهادن به وعده‌ها به دست آورید. اگر قول می‌دهید که کالایی را تا پیش از چهارشنبه به دست مشتری برسانید، دیگر هیچ بهانه‌ای نباید داشته باشید. اگر قرار است چیزی را تعمیر کنید، باید تمام تلاش خود را برای تعمیر هر چه بهتر به کار ببنید. ثبات در چیزی که عرضه می‌کنید، عامل کلیدی دیگر است. اگر نمی‌توانید در حد قابل قبولی به عرضه خدمات یا محصولات به مشتری بپردازید، آنها دلیلی برای اعتماد به شما نمی‌بینند و بدون وجود اعتماد، شما شهرت خوبی نخواهید داشت.

۱۷. مزیت‌ها را عرضه کنید

عرضه‌ی مزیت‌ها

جارزدن ویژگی‌های محصول، کارِ کارآفرینان بی‌تجربه و تازه‌کار است. عرضه مزیت‌های محصولات و خدمات چیزی است که فروشندگان حرفه‌ای در تمام دنیا بر آن تمرکز دارند تا بدین طریق هیجان خرید ایجاد کنند و بیشتر و بیشتر به مشتریان بفروشند. تبلیغ، ارائه‌ی محصول، تبلیغات چاپی، بسته‌بندی محصول، وبسایت، خبرنامه، حضور در نمایشگاه‌های تجاری و تابلوهای تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. همیشه با هر مدیومی که برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف استفاده می‌کنید باید به عرضه‌ی مزیت‌های محصولات و خدمات خود بپردازید.

۱۸. حضور فعال داشته باشید

حضور فعال

همیشه در مجامعی که از کسب‌وکار شما حمایت می‌کنند حضور فعال داشته باشید. این کار را می‌توانید به چند طریق انجام دهید: مثلا فعالیت برای کمک به خیریه‌های محلی یا مراکز عرضه‌ی غذای رایگان یا فعالیت در زمینه‌ی سیاست‌های محلی. شما می‌توانید به اتحادیه‌ها و باشگاه‌هایی ملحق شوید که بر برنامه‌ها و سیاست‌هایی متمرکز هستند که برای بهبود مجامع محلی طراحی شده‌اند. در حقیقت افراد علاقه مند هستند با کسانی که می‌شناسند، دوست دارند، به آنها احترام می‌گذارند و به عنوان یکی از اعضای مجامع محلی به آنها کمک می‌کنند کار کنند.

۱۹. جلب توجه کنید

جلب توجه

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک نمی‌توانند زمان، پول و انرژی خود را در فعالیت‌های تبلیغاتی طولانی مدت با هدف ایجاد آگاهی تلف کنند. اگر چنین کاری انجام دهید، به احتمال فراوان پیش از رسیدن به اهداف‌تان ورشکسته خواهید شد. هر فعالیت تبلیغاتی که انجام می‌دهید باید پول‌تان را به جیب شما بازگرداند تا بتوانید توجهات بیشتری را به خود جلب کرده و کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید.

۲۰. بر هنر مذاکره تسلط پیدا کنید

مذاکره

بی‌شک توانایی مذاکره‌ی اثربخش مهارتی است که هر صاحب کسب‌وکار خانگی باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا تسلط کامل را کسب نماید. این ویژگی از نظر اهمیت در خصوص بایدهای کسب‌وکار خانگی در رتبه‌ی دوم و بعد از عرضه‌ی مزیت قرار دارد. در کسب‌وکار، مهارت‌ مذاکره هر روز به کار شما خواهد آمد. همیشه به یاد داشته باشید که تسلط بر هنر مذاکره یعنی اینکه مهارت‌های شما آنقدر خوب ارتقاء یافته‌اند که می‌توانید همیشه یک وضعیت برد-برد درست را فراهم آورید. تدارک چنین وضعیتی یعنی تمام افراد درگیر در فرایند مذاکره احساس می‌‌کنند که برنده شده‌اند و همین بنیان برقراری یک رابطه‌ی کاری درازمدت و سودآور را بنا می‌‌کند.

برگرفته از: entrepreneur.com

این مطالب را نیز ببینید!

۵ ویژگی نهایی کسب و کار موفق

۲۱. محیط کار خود را با هدف موفقیت طراحی کنید محیط کاری خود را به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 13 =