خانه / بازاریابی / بازاریابی درون گرا / اثربخش‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا در دنیا (۲)

اثربخش‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا در دنیا (۲)

داستان‌های موفقیت بازاریابی محتوا: (قسمت دوم)

در ادامه معرفی برندهای موفقی که بازاریابی محتوای اثربخشی را در دستور کار خود قرار داده بودند، به معرفی برندهایی می‌پردازیم که از استراتژی بازاریابی محتوای اثربخشی در دنیا استفاده کردند و کلید موفقیت آنها را مطرح می‌کنیم:

 

۱۰. لیو پرسن live person

لیو پرسن یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای چت و وویس آنلاینی است که از بازاریابی محتوا برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید استفاده کرده است. در حال حاضر شرکت در زمینه مشتاق‌سازی دیجیتالی پیشگام است، که به آن ها کمک می‌کند با سرعت بیشتری برند خود را پرورش دهند. تکنولوژی جدید آن ها از محتوای خلاقانه الهام گرفته شده است، که رشد آن ها را به شکل تصاعدی زیاد می‌کند.

والری آن لری (Valerie-Ann Leary)، مدیر بازاریابی مشتری و تقاضای لیو پرسن، درباره کتاب الکترونیکی جدیدی که آن ها نوشتند، – به نام آینده اشتیاق دیجیتالی: ۱۰ پیشگویی رهبران در سال ۲۰۱۴ – گفت کهمحتوای لیو پرسن به اندازه‌ی کافی منتشر شده بود که بتواند بعنوان تأثیرگذارترین کمپین جایزه Killer content را دریافت کند درحالی که دریافت این جایزه تأییدی بر موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای آن ها بود، واقعی‌ترین و بهترین پاداش آن ها کسب حجم بالایی از نمایش آن محتوا و در نتیجه تعداد زیادی از مشتریان بالفعل جدید بود.

 

 کلید موفقیت لیو پرسن: راه‌های زیادی برای بازاریابی محتوا شرکت شما وجود دارد که ثمربخش و پر سود خواهد بود. اگر تلاش‌های شما توانست توجه سازمان‌های دیگر را جلب کند، محتوای شما بیشتر در معرض دید و نمایش قرار خواهد گرفت تا بتوانید به هر یک از محتواهایی که تولید می‌کنید افتخار کنید.

 

۱۱. اینتلیجنتسیا Intelligentsia

اینتلجنتسیا شرکت تولیدکننده آلمانی قهوه است. کسب‌ و کار آن ها به گونه‌ای است که شاید تکنولوژی پیشرفته‌ای نداشته باشد، اما بازاریابی محتوا بعنوان ابزاری برای رشد برندشان به آن ها کمک کرد. این شرکت فعالیت‌های بسیار متفاوتی را در حوزه‌ی بازاریابی محتوا انجام داد، اما کارشناسان بازاریابی محتوا معتقدند که دستورالعمل ترکیب کردن قهوه که اینتلجنتسیا تولید کرد، همان چیزی است که توانستند آن ها را متمایز سازد.

چه چیزی در این دستورالعمل ویژه و خاص است؟ به نظر ساده است، اما چیزی که باعث شد آن ها دیده شوند، عکس‌های بسیار جذاب و جزئیات طرز تهیه قهوه بود که برای خوانندگان و مخاطبان ذکر کردند. در نتیجه این راهنماها در شبکه‌ های اجتماعی ردیت، ویمو و سایر پلتفرم‌های متنوع به اشتراک گذاشته شد.

 

 کلید موفقیت اینتلیجنتسیا: ایجاد یک زنجیره با ارزش از محتوایی که شما را از رقیبانتان متمایز سازد، می‌تواند برندتان را مثل ویروس در شبکه‌ های اجتماعی پخش کند.

 

۱۲. کالاوی گلف CALLAWAY GOLF

یکی از دلایلی که برندها در بازاریابی محتوا شکست می‌خورند این است که آن ها تلاش می‌کنند تا محصول خود را به فروش برسانند، به جای اینکه سعی کنند برای مخاطبان خود ارزش واقعی خلق کنند.کالاوی گلف با انجام تلاش‌هایی در زمینه بازاریابی محتوا به سادگی به موفقیت رسید، زیرا آن ها بیشتر بر افزایش اشتیاق و آموزش طرفداران خود تمرکز کردند تا مذاکره برای فروش محصولاتشان.

کالاوی موفقیت ویژه‌ای در زمینه‌ی بازاریابی ویدیویی کسب کرد. طبق گزارش نیروهای فروششان، بعضی از ویدیوهای آنها در یوتیوب همتراز با مشهورترین ویدیوهای بازی گلف قرار دارد. نام یکی از ویدیوها- چگونه می‌توان بمبی را انداخت و فرار کرد؟- است که نزدیک به ۳۰.۰۰۰ بازدید در کمتر از یک سال داشت.

کلید موفقیت کالاوی گلف: هدف بازاریابی محتوا ایجاد ارزش برای مشتریان شماست. سعی نکنید به مشتریان خود محصول بفروشید، صبر کنید و نتایج خیلی بهتری بگیرید.

 

۱۳. IBM

IBM در زمینه‌ی تکنولوژی الکترونیک از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون رهبر صنعت خود است. آن ها در طول دهه‌ها بر افزایش سطح دانش از طریق توسعه استراتژی بازاریابی محتوای علمی، سرمایه‌گذاری کردند، که به آن ها کمک کرد، تا جایگاه خود را در بازار حفظ کنند. IBM از اشکال مختلفی از محتوا بهره گرفت تا بتواند به جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباطشان با مشتریان خود بپردازد. در اینجا چندین روشی که آن ها در بازاریابی محتوا استفاده کردند ذکر شده است:

♦ ارائه ویدیوهای آموزشی و اشتراک‌گذاری در وب‌سایت‌های ویدیویی چند رسانه‌ای

♦ تمرکز بر تأثیرگذاران کلیدی در صنعتشان

♦ ارائه تمامی پست‌های وبلاگ و سایر محتواها دیگر به شکل پادکست

همه استراتژی‌های بازاریابی محتوایی که IBM استفاده کرد، در ایجاد برند آن تأثیرگذار بود. گرچه لسلی ریزر (Leslie Reiser)، مدیر برنامه‌ریزی بازاریابی بین‌الملل دیجیتالی شرکت می‌گوید، مهمترین درسی که از IBM می‌گیریم توانایی کسب مزیت از تأثیرگذاران صنعت است:

“ما درست‌ترین افراد تأثیرگذار را که با اولویت‌های کسب‌وکارمان همسو بودند، شناسایی کردیم. همچنین اولویت‌های کسب‌وکارمان همسو با ژرتفولیو محصولات و خدماتمان بود. به عنوان مثال، ما وبلاگ‌نویسانی که به طور تخصصی بر مباحثی مثل رایانش ابری یا تجزیه‌وتحلیل تجاری یا امنیت داده‌ها در کسب‌وکارهایی با اندازه متوسط تمرکز داشتند را شناسایی کردیم و با آن ها ارتباط برقرار کردیم. آن افراد در بازار بسیار تأثیرگذار هستند و اعتبار زیادی دارند. آن ها بسیار قابل اعتمادند. آن ها به طور مستقل شبکه گسترده‌ای از فالوورها را دارند.”

کلید موفقیت IBM: شما نمی‌توانید ارزش نظر افراد تأثیرگذار بیرون از شرکت خود را نادیده بگیرید. اگر شما زمانی را برای شناسایی و ایجاد شبکه ارتباطی با متخصصان، وبلاگ نویسان و منتقدان صنعت خود در نظر بگیرید، می‌توانید از کمک آن ها برای رشد برند خود استفاده کنید.

 

۱۴. اینتل INTEL

اینتل یکی دیگر از سردمداران دنیای تکنولوژی دیجیتال است. بنابراین، نباید برای شما تعجب‌آور باشد که آن ها نیز از مزایا و قدرت نفوذ بازاریابی محتوا استفاده کنند.

در حال حاضر، اینتل وبلاگ IQ را مدیریت می‌کند. بیشتر محتواها توسط کارمندان تولید می‌شود، آن ها چیزی را انتشار می‌دهند که از تصویر برند شرکت حمایت کند. وبلاگ شامل تعداد زیادی پست‌های خوب است که تعداد قابل توجهی خواننده را برای وبلاگ جذب کرده است، که شامل مقاله‌های پربازدیدی است مثل: آیا تکنولوژی پیشرفته کشاورزی عمودی می‌تواند آینده را تامین کند؟

در اینجا نقل قولی از بریان رودز (Bryan Rhoads) سردبیر وبلاگ IQ، ذکر شده است:

“ما از طریق نفوذی که بر کارکنان خود داشتیم، الگوریتم ویژه‌ای را برای تولید محتوای اجتماعی ایجاد کردیم. ما می‌خواهیم آن چیزی را تولید کنیم که توجه کارکنان را جلب کنید و بخواهند آن را به اشتراک گذارند. این کار ترکیبی از الگوریتم اجتماعی است، به علاوه آنچه که از فیلتر جمعی کارکنان ما عبور می‌کند و آن ها با یکدیگر در مورد آن حرف می‌زنند و به اشتراک می‌گذارند، که از آن به عنوان ابزاری برای کشف مطالب خوب استفاده می‌کنیم.”

کلید موفقیت اینتل: ایجاد یک مرجع خاص از محتواهایی که مشتریان شما به دنبال آن می‌گردند، راه بسیار مناسبی برای جذب آن ها به برند شماست. برای ایجاد محتوای منحصر به‌ فرد ایده‌پردازی کنید و آن را روی وبلاگتان منتشر کنید تا برند شما در صنعت مربوط به خودتان، متفاوت شود.

 

۱۵. لانا دل ری LANA DEL REY

بسیار از سلبریتی‌ها برای افزایش تعداد طرفداران خود از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، اما تعداد کمی از افراد به اندازه‌ی لانا دل ری خواننده آمریکایی، موفق می‌شوند. استراتژی بازاریابی محتوا لانا دل ری خیلی پیچیده نیست، با این حال ثابت شده که تأثیر زیادی دارد. بیشتر استراتژی بازاریابی محتوای لانا با شبکه وبلاگ‌های Tumblr هماهنگ شده است. لانا پستی درباره رونمایی از آلبوم جدیدش وست کوست (West Cost) گذاشت، که همراه با تعداد زیادی از عکس بسیار زیبای خود و کایلی جنر (Kylie Jenner) -یکی از سلبریتی‌های حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آمریکا- بود. این پست در عرض یک سال ۲۷۰۰۰ لایک خورد و اشتراک‌گذاری شد. با وجود اینکه بدون شک پایگاه اجتماعی و تعدد طرفداران او نقش مهمی را در موفقیت بلاگش بازی می‌کنند، پست‌هایی که در وبلاگ خود می‌گذارد قطعاً به او برای تبدیل شدن به یک برند کمک کرده است.

 کلید موفقیت لانا دل ری: برندهایی که شهرت خوبی دارند نسبت به رقیبانشان مزیت بزرگی دارند. اگر شما یک شرکت تازه تأسیس هستید، با تکیه بر استراتژی بازاریابی محتوا http://www.myecom.ir/content-marketing/شهرت خود تا حد ممکن افزایش دهید.

 

۱۶. رندوم هاوس RANDOM HOUSE

رندوم هاوس بزرگترین گروه انتشاراتی جهان است. استراتژی‌های بازاریابی رندوم هاوس قطعاً در ۹۰ سال گذشته تکامل یافته شده است. اخیراً، این انتشارات بزرگ در استفاده از بازاریابی محتوا بسیار فعال است تا در رسانه‌های اجتماعی طرفداران جدیدی پیدا کند. آن ها استراتژی‌های مختلف و متفاوتی را در حوزه بازاریابی محتوا آزمودند، که به نظر می‌رسد که همه‌ی آن ها به بهبود برندشان کمک کردند. اما یکی از جدیدترین و موفق‌ترین استراتژی‌های رندوم هاوس که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، استفاده از وب‌سایت مدیوم (medium.com)-پلتفرمی آنلاین برای انتشار که توسط ایوان ویلیام (Evan Williams) بنیان‌گذار توییتر در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد- برای تجمیع تمامی محتواهایی بود که بهترین تولیدکنندگانش نوشته بودند. آن ها همچنین برای جذب مشتریان جدید وب‌سایتی راه‌اندازی کردند که به مردم در پیدا کردن محتواهای مربوطه کمک می‌کند. مارکوس داله (Markus Dohle) مدیر سئو رندوم هاوس می‌گوید که بازاریابی محتوا نقش مهمی را در نگهداری و رشد تصویر برند رندوم هاوس بازی می‌کند:

“حضور دیجیتالی مهم‌ترین نقطه قوت ارتباط بین «یک نویسنده، یک کتاب و یک خواننده به شکل هم زمان» بود که ما موفق شدیم آن را بسازیم.”

  کلید موفقیت رندوم هاوس: مهم نیست که شما کی هستید. در حال حاضر شما شبکه ارتباطی دارید که با بکارگیری آن می‌توانید نتایج استراتژی بازاریابی محتوای خود را تقویت کنید. با همکاران، مشتریان و سایر ذینفعان همکاری کنید تا بتوانید محتوای منحصر به فردی را تولید و منتشر کنید.

 

۱۷. ورکیوا WORKIVA

ورکیوا ارائه‌دهنده یک سامانه ابری است که به مشتریان کمک می‌کند تا گزارشات و تجزیه و تحلیل‌های داده‌های خود را در آنجا گردآوری کنند. آن ها برای توسعه خدمات خود نیاز داشتند که مشتریان خود را آموزش دهند تا بتوانند به جذب مشتری جدید و رشد بازار بپردازند. تاکنون، شرکت از تکنیک‌های متنوعی از بازاریابی محتوا برای تقویت برند خود و حفظ مشتریان استفاده کردند. ورکیوا با استفاده از Kapost (نرم‌افزاری برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوا B۲B) توانست استراتژی بازاریابی محتوا خود را توسعه دهد. در اینجا تعدادی از نتایج موفقیت آنها بر اساس معیارهای ارزیابی تعریف شده، به شرح زیر است:

♦ ۸۴% افزایش در میانگین بازدید وبلاگ

♦ ۲۱% افزایش در ترافیک ورود بازدیدکنندگان از لینک‌های خارجی

♦ ۳۷% افزایش در لینک‌های برگشتی شبکه‌ های اجتماعی

ارین وال (Erin Wall)، مدیر بازاریابی ورکیوا، احساس می‌کند که این کمپین بدون هیچ مشکلی در جریان است:

“معیارهای ارزیابی تعریف شده‌ی ما تأییدی برای تیم ماست که محتواهای تولید شده ما در مسیر درستی هدایت شده است. ما از تنظیم و اصلاح استراتژی خود و فرآیندهای kapost در سال ۲۰۱۵ بسیار راضی بودیم. ما می‌دانیم که کارهای زیادی برای انجام وجود دارد که می‌تواند اطلاعات مرتبطی را برای مخاطبان ما تولید کند.”

کلید موفقیت ورکیوا:استراتژی بازاریابی محتوا می‌تواند موفقیت‌آمیزتر باشد، اگر بتوانید معیارهای موفقیت آن را با دقت و جزئیات مورد نیاز تعریف کنید و سپس از آن ها برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی محتوای خود در حین اجرا استفاده کنید.

 

۱۸. لینکدین LINKEDIN

لینکدین اگرچه در ابتدا تلاش می‌کرد که با فیسبوک رقابت کند، اما توانست به یک پلتفرم مشهور اشتراک محتوا برای کسب‌وکارهای B۲B تبدیل شد. بخش بزرگی از این موفقیت ناشی از بهره‌گیری از بهترین اقدامات بازاریابی محتوا در دنیا بود. تا امروز، لینکدین از ابزارهای بازاریابی محتوای وب‌سایت تکنوریتی (technorati.com) مثل sales navigator و teamlink برای بهبود عملکرد استراتژی بازاریابی محتوا خود استفاده کرده است. رالف وانسوس (Ralf VonSosen)، سرپرست بازاریابی و راه‌کارهای فروش لینکدین اذعان داشت که نتایج بسیار عجیب بوده است:

“ما شاهد افزایش ۵۰ درصدی تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطبان فعال وب‌سایت‌مان بودیم.

کلید موفقیت لینکدین: ایجاد ابزارهای ارزشمند می‌تواند یک راه عالی در راستای ایجاد ارزش برای مشتریان باشد.

ادامه دارد…

منبع: فرا محتوا

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی سایت با ابزار

Woorank  یک ابزار رایگان را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =